Városlista
2025. május 10, szombat - Ármin

Hírek

2018. Június 14. 09:57, csütörtök | Belföld
Forrás: infovárosok - fotó: pixabay

Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.

A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.

A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:

• 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,

• 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.

„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 10. 09:07, szombat | Belföld

Itt az újabb kihívás, Szlovákiában megjelent az afrikai sertéspestis

Agrárminisztérium: a Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak.

2025. Május 10. 09:04, szombat | Belföld

KSH: áprilisban 4,2 százalék volt az infláció

Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 4,2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Márciushoz viszonyítva átlagosan 0,2 százalékkal nőttek az árak - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2025. Május 10. 09:03, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország és Szlovákia együtt veszi fel a harcot az újabb brüsszeli javaslat ellen

Magyarország és Szlovákia együtt veszi fel a küzdelmet az orosz energiaimport betiltását célzó brüsszeli javaslat ellen, az ugyanis brutális áremelkedést okozna mindkét országban -

2025. Május 10. 09:00, szombat | Belföld

Orbán Balázs: stratégiai döntések időszaka jön Ukrajnával kapcsolatban

A következő egy év legfontosabb politikai kérdése, hogy Ukrajnával kapcsolatban ne kövessenek el az európaiak két \"butaságot\" - fogalmazott a miniszterelnök politikai igazgatója egy csopaki polgári esten pénteken.